burger
burger
burger

TAILORED COMMUNICATION „Promotion is not a black art“

- Advertisement -
- Advertisement -

Have you ever wondered how all the records we write about find their way into the Groove office? Nine times out of ten they are sent not by the artists or labels themselves but by a promotion agency. We had the chance to look behind the scenes of one of Berlin’s leading promoters for electronic music with clients such as Ostgut Ton, Soma Records and Hessle Audio. Tailored Communication was set up in 2006 by Melissa Taylor, who left her previous job in London in order to spread the word about artists and labels she really cares about.

 


Video: Groove TVTailored Communication: „Music promotion is not a black art“
Filmed, directed & edited by: Maren Sextro

 

Hinweis: Manche Adblocker-Programme verhindern die Wiedergabe der Groove-TV-Videos. Bitte zum Ansehen des Clips vorübergehend deaktivieren!

In diesem Text

Weiterlesen

Features

Stimming auf dem Beethovenfest: „Mein Statement für die Gewaltenteilung”

Stimming setzte sich beim Beethovenfest für Demokratie ein und ließ 22 Leute gegen seine Synthesizer antreten. Was es damit auf sich hat, hat er uns im Interview verraten.

Luca Musto: Eine Pause von der digitalen Welt

Downtempo in einer schnellen Welt? Luca Musto bleibt seinem Sound treu. Im Interview erzählt er, wie er trotz Trends zu seiner musikalischen Vision steht und was ihn inspiriert.

Motherboard: August 2024

Von Krach in Köln bis zum Lifestyle in Los Angeles ist es ein weiter Weg. Einer, den das Motherboard im August gerne geht.