burger
burger
burger

TAILORED COMMUNICATION „Promotion is not a black art“

- Advertisement -
- Advertisement -

Have you ever wondered how all the records we write about find their way into the Groove office? Nine times out of ten they are sent not by the artists or labels themselves but by a promotion agency. We had the chance to look behind the scenes of one of Berlin’s leading promoters for electronic music with clients such as Ostgut Ton, Soma Records and Hessle Audio. Tailored Communication was set up in 2006 by Melissa Taylor, who left her previous job in London in order to spread the word about artists and labels she really cares about.

 


Video: Groove TVTailored Communication: „Music promotion is not a black art“
Filmed, directed & edited by: Maren Sextro

 

Hinweis: Manche Adblocker-Programme verhindern die Wiedergabe der Groove-TV-Videos. Bitte zum Ansehen des Clips vorübergehend deaktivieren!

In diesem Text

Weiterlesen

Features

Marrøn: „Ich bin als DJ auf der Tanzfläche geboren”

Für Marrøn ging es vom Parkett auf die Tanzfläche – uns hat er unter anderem erzählt, warum er seine Profisportlerkarriere gegen die DJ-Booth eintauschte.

A100 in Berlin: Nie wieder Autobahn

Berliner Clubs und Initiativen haben wieder gegen den Ausbau der A100 demonstriert – wir haben uns vor Ort umgehört.

Waking Life 2024: Der Schlüssel zum erholsamen Durchdrehen

Das Waking Life ist eine Anomalie in der Festival-Landschaft, was programmatischen Anspruch und Kommerzialität anbetrifft. Wir waren dabei.